fbpx
+387 061 900 843 info@kontax.ba

Kako će Vam digitalni marketing pomoći u širenju poslovanja?

by | 24 11. 2018 | Digitalni marketing | 0 komentara

Smatramo da je veoma bitno naglasiti razliku između dva pojma čije se značenje često izjednačava na našim prostorima: marketing i oglašavanje.

Marketing je proces, sastavljen od različitih elemenata poznatih kao elementi marketing miksa.

Oglašavanje (promocija) je samo jedan element marketing miksa. Ova činjenica nam je dovoljna da uvidimo razliku između tzv. boostanja posta na facebook-u i kreiranja ozbiljnih kampanja sa različitim ciljevima.

Šta je to onda digitalni marketing?

Pojam digitalnog marketinga je relativno novijeg vijeka.

Ljudi od prahistorije, pa sve do danas, smišljalju nove načine i metode kako bi uspjeli zamijeniti vlastiti višak vrijednosti za zadovoljenje vlastitih potreba.

Da bi jedan pračovjek u tome uspio, morao je prvo proizvesti ono što je njemu bilo potrebno. Zatim je morao proizvesti još malo više.

Taj višak koji mu ostane, trampio je za nešto što mu je neophodno. Naravno, prije same trampe, prvo je bilo potrebno pronaći drugog pračovjeka, koji je, sasvim slučajno, proizvodio vlastiti višak i bio ga spreman zamijeniti za ono što prvi pračovjek nudi. Upravo u tom periodu možemo primijetiti prvu potrebu za oglašavanjem.

Tek sa pojavom prvog novca kao sredstva plaćanja, možemo govoriti i o prvim vidovima marketinga. Od tada, pa sve do danas, ljudi svakodnevno smišljaju nove metode, kako oglašavanja, tako i marketinga.

Kao što smo već naglasili na početku teksta, razdvojit ćemo digitalni marketing  i digitalno oglašavanje.

Digitalno oglašavanje – možemo reći da je to svaki vid oglašavanja putem interneta, čiji su rezultati vidljivosti oglasa mjerljivi, ali nam ti podaci ne predstavljaju apsolutno ništa. Npr., zabustali smo post na facebooku, postavili smo banner na nekom portalu ili na blog nekog influensera, i to tako stoji, mi redovno plaćamo i ne znamo da li nam to donosi profit ili nam je to samo još jedan trošak.

Digitalni marketing – podrazumijeva niz radnji i akcija od samog planiranja kompletne kampanje, zadavanja realnih ciljeva kampanje, grananja tih ciljeva, istraživanja tržišta i konkurencije, grafičke pripreme i optimizacije kampanje, istraživanja ključnih riječi, content strategije, kreiranja interesne publike, planiranja kanala oglašavanja, praćenja reakcija i učinkovitosti oglašavanja, kreiranja prilagođene publike, mjerenja rezultata i napokon, optimizacije kampanje za dalje izvođenje.
To je neprekidan proces čiji je cilj da donese što veći profit u odnosu na ulaganja.

Čitav proces digitalnog marketinga svodi se na konstantno testiranje i optimizaciju kako bi se postigla što veća profitabilnost. To testiranje radi se upravo na ljudima i njihovim akcijama i ponašanju, gdje veliku ulogu igra psihologija potrošača. Jednom kada znate ko je zapravo vaša interesna publika i kako naplatiti zadovoljenje njihovih potreba, tada ste već svjesni da imate uhodan posao koji se može samo širiti uzlaznom putanjom.

Iz svega navedenog vidimo da to nikako nije posao za jednu osobu, te da nikako „komšijin mali“ ne može odraditi sve ove zadatke i obaveze sam. Čak ni mnoge agencije koje nude ovakve usluge, u potpunosti ne razumiju ozbiljnost analitičkog pristupa podacima, sve dok se ostvaruje profit unutar predviđenog budžeta.

Šta je sa oglašavanjem u novinama, časopisima, billbordima, radiju i televiziji?

Tzv. “tradicionalni” oblici marketinga i oglašavanja, poput časopisa, novinskih oglasa ili billboarda su dosta skupi, a mjerenje njihove učinkovitosti može biti gotovo nemoguće.

Umjesto da se oslanjate na te metode, vrijeme je da se usmjerite na internet.
To vam savjetujemo iz najbolje namjere, pogotovo ako ste na startu vaše karijere. Internet marketing može vam povećati promet i uvjeriti nove posjetitelje da postanu kupci, a sve to sa puno manje sredstava od onih koje biste morali potrošiti na druge oblike oglašavanja.

Internet oglašavanje, ako je pomno isplanirano i postavljeno, donosi vam detaljne podatke koji omogućavaju optimizaciju online kampanja koje su u toku. Ti podaci omogućavaju i pokretanje novih kampanja temeljenih na ranije prikupljenim podacima, što uveliko poboljšava vaše šanse za uspjeh.

Da pojasnimo, kada postavite billboard, ne znate koliko ga je osoba pogledalo i ne može se pouzdano pratiti broj novih kupaca koje ste stekli kao izravni rezultat tog vida oglašavanja.
Sa internet marketingom više nikad nećete imati te nedoumice. Pravilna struktura internetske marketinške kampanje omogućava praćenje pojedinačnih korisnika tokom prodajnog toka, od početnog kontakta do konverzije.

Na koji način internet marketing može pomoći vašem poslovanju?

Na ovoj stranici pojasnit ćemo načine na koje možete povećati broj svojih posjetitelja i povećati konverziju s provjerenim taktikama internet marketinga kao što su SEOPPC oglašavanjedruštveni medijie-poruke i još mnogo toga.
(U narednim tekstovima detaljno ćemo se posvetiti svakom načinu oglašavanja . Prijavite se na naš newsletter i budite u toku sa svim objavljenim člancima.)

Privlačenje prometa sa SEO

SEO ili Search Engine Optimization odnosi se na način na koji je web stranica optimizirana za bolje rezultate u rezultatima pretraživanja. Bez SEO-a, firme mogu biti loše rangirane na pretraživačima poput Googlea, prilikom pretraživanja ključnih riječi povezanih s njihovim proizvodima ili uslugama.

Optimiziranje web lokacije za pretraživanje jedan je od najboljih načina za povećanje prometa na webstranici vaše tvrtke.

Istraživanja su pokazala da se na vrhu prve stranice rezultata pretraživanja može zaraditi više od 50% prometa. Međutim, taj postotak pada na samo 4% za petu tačku. Stoga, ako se ne prikažete na prvoj stranici za određenu ključnu riječ ili frazu, možete zaboraviti na to da dobijete posjetitelje!

Analizirajte svoje konkurente:

1. Odredite ključne fraze i riječi koje želite rangirati
2. Optimizirajte svoje naslove, web stranice i meta oznake
3. Optimizirajte svoj izgled i sadržaj na stranici
4. Pošaljite svoju web lokaciju pretraživačima

Bez SEO, vaše preduzeće ima vrlo malo šanse da ga pronađu pri pretraživanju. Iako vam se tokom vremena može prirodno rangirati za neke ključne riječi, aktivno optimiziranje vaše web stranice jedan je od načina da pobijedite konkurenciju i budete na vrhu rezultata pretraživanja. To je jedan od najučinkovitijih načina za bilo koju firmu ako želi rast internet poslovanja.

Jedan od najboljih dijelova SEO je taj što generira organski promet koji ne plaćate nakon početnog ulaganja. Ako izradite odličan post na blogu koji započinje rangiranje na vrhu Googlea za određeni pojam za pretraživanje, nastavit će se promet svakodnevno.

SEO omogućuje potencijalno nevjerovatan povrat na relativno malu inicijalnu investiciju, samo kada se odradi pravilno.

Pronalaženje kupaca s PPC oglašavanjem

PPC ili Pay-Per-Click oglašavanje je još jedan način za privlačenje novih posjetitelja na vašu web stranicu. Oglasi za PPC prikazani su zajedno s rezultatima pretraživanja i potiču korisnike da kliknu na njih kako bi pronašli ono što traže.

Kao što ime naznačava, ti oglasi zahtijevaju da plaćate svaki put kada netko klikne na vaš oglas. Međutim, nisu skupi kao što mislite. Zapravo, baš suprotno. PPC može biti fantastična investicija za firme svih veličina, jer imate veliku kontrolu nad troškovima oglašavanja.

Ako je konkurencija niskamožete ponuditi samo nekoliko feninga po kliku i još ostvariti veliki povrat ulaganja.

Baš kao i SEO, podatak o tome gdje se PPC oglasi prikazuju u rezultatima pretraživanja, vrlo su važni. Ako se vaš oglas prikaže na prvom mjestu, iznad neplaćenih rezultata pretraživanja, vaša će firma dobiti otprilike 55% svih klikova na oglas. Stoga je važno ulagati dovoljno u svoje PPC kampanje kako bi vaš poslovni link bio vidljiv i zanimljiv kupcima.

Upravljanje PPC kampanjama može biti vrlo složen i dugotrajan proces. Međutim, rezultat su često isplati. PPC oglasi mogu privući velik dio prometa, a ponekad imaju vrlo visoku stopu konverzije ako su usmjereni na određene izraze pretraživanja. Na primjer, ako izradite oglas za izraz “kupite kaveze za hrčaka”, netko tko klikne na to vjerojatno će učiniti upravo to.

Jedan rastući oblik PPC-a je Facebook oglašavanje. Facebook oglasi mogu biti vrlo ciljani i mogu vam pomoći povećati ne samo promet na vašem web mjestu, već i privlačiti nove obožavatelje na vašu službenu Facebook stranicu firme. Mnogi online trgovci vide sjajne rezultate s oglašavanjem na Facebooku, jer im daje priliku direktno usmjeriti oglašavanje prema ciljanoj publici bez ulaganja velikog novca.

Društveni mediji

Društvene mreže, kao što su FacebookTwitter i Instagram, izvrsni su načini za povećanje poslovanja putem internet marketinga. Firme mogu postaviti službene stranice robne marke ili profile na društvenim mrežama, a nakon sticanja posjetitelja i pratilaca možete im ciljano nuditi sadržaje.

Vlasnici firmi na početku trebaju razumjeti da je svrha društvenih medija prikupljanje podataka o interesnim grupama publike, a ne da jednostavno odašilju promotivne poruke. Ove platforme pružaju pratiteljima vašeg preduzeća ili proizvoda nove načine interakcije i saznanja o onome što imate za ponuditi. Također korisnicima pružaju priliku da postavljaju pitanjadobivaju pomoć u vezi s poteškoćama ili samo razgovaraju s vama.

Društveni mediji mogu pridonijeti rastu vašeg poslovanja tako da najprije steknete svoje pratitelje na različitim platformama. Ako vas netko prati na Twitteru, jer mu se sviđa ono što imate za reći, on bi na kraju mogao kupiti s vaše web stranice. Ili, ako se netko pridruži vašoj Facebook stranici jer ga je prijatelj pozvao, možda će uskoro imati dovoljno povjerenja da bi se pretplatio na određenu uslugu. Jednostavno rečeno, rast na društvenim medijima = rast poslovanja.

Postoji mnogo kreativnih načina upotrebe društvenih medija kako biste povećali broj obožavatelja i korisničku bazu. Možete postavljati veze na zanimljiv sadržaj (čak i ako to nije vaš!), pokrenite takmičenja ili ekskluzivne promocije ili jednostavno postavite pitanja. Možete anketirati klijente za mišljenje o novim proizvodima ili uslugama ili zatražiti povratne informacije na vašoj web stranici. Iznad svega, važno je da obožavatelji znaju koliko ih cijenite. Uostalom, gdje biste bili bez vaših kupaca?

Vratite kupce nazad s e-mail marketingom

E-mail marketing je jedna od metoda povećanja internetskog poslovanja koja će izgleda trajati zauvijek. Preduzeća s velikim bazama e-pošte znaju da postoji velika vrijednost u ovoj metodi. Zapravo, jedna studija pokazala je da za svaki dolar koji se uloži u e-mail marketing donosi i do 40 puta povrata.

Slanjem periodičnih e-poruka o novim proizvodima, ponudama ili prodaji i zanimljivim dopunama web-stranice možete vratiti kupce natrag. E-poruke se također lako mogu prosljeđivati drugima, tako da pretplatnici na vašem popisu mogu poslati jednu od vaših marketinških poruka prijateljima ili članu obitelji ako nudi nešto za njih zanimljivo. To može dovesti do više pretplata, više klikova i više prodaje.

E-mail marketing je dokazani način za poticanje prodaje i vraćanje posjetitelja. Samo budite oprezni da ne prepadnete svoje pretplatnike! Brandovi bi trebali testirati svoju učinkovitost e-pošte kako bi odredili pravi vremenski raspored i učestalost njihovih poruka. Ako šaljete previše e-poruka, riskirate da izgubite pratioce.

Zadržite ih zainteresiranima uz sadržajni (content) marketing…

Sadržajni marketing (content marketing) – odnosi se na strategiju marketinga potencijalnim korisnicima s različitim vrstama sadržaja. Sadržaj koji se upotrebljava u ovoj metodi može se kretati od blogova, videozapisa do časopisa ili čak e-knjiga, ali svi imaju isti krajnji cilj: uvjeriti posjetitelje vaše web-lokacije da bi trebali kupiti vaše proizvode ili postati vaš partner.

Jedna od najstarijih metoda marketing sadržaja je blog firme. Blog može biti odličan način da ponudite sadržaj koji je zanimljiv onima koji posjećuju vašu web-lokaciju, ali i stvaranje dijaloga i poticanje ponovljenih posjeta. Blogovi ne moraju biti samo o vašoj robnoj marki ili proizvodima; većina blogova obično se fokusira na svoju industriju kao cjelinu, istražujući trendove ili ideje i kako se odnose na njihove proizvode.

Content marketing također može doći u obliku preuzetih, dugotrajnih sadržaja, poput dokumenata, vodiča ili e-knjiga.
Kada se izvrši ispravno, sadržajni marketing držat će vaše klijente zainteresiranim za vašu robnu marku. Bit će spremni da se redovno vraćaju i posjete vašu stranicu kako bi čitali i doznali nove stvari.

Povećajte povjerenje i izgradite veze

Veze su drugi način na koji potencijalni klijenti mogu pronaći vašu firmu. Ako neko posjeti web stranicu kojoj vjeruje, a oni vide vezu na vašu web-stranicu, postoji veća vjerovatnost da će vam povjerovati nego što bi ako su na neki drugi način dospjeli do vas. Ali dobivanje veza na drugim internetskim stranicama nije samo zbog povjerenja: to je također jako bitno za vaš SEO rank. Veze na vašu web lokaciju pomažu vam da znate koliko biste trebali biti rangirani u pretraživanju određenih ključnih riječi ili izraza.

Da biste proširili poslovanje na mreži, glavni alat koji morate da posjedujete je vaša web stranica, koja je optimizovana za mobilne uređaje (75% posjeta dolazi putem mobilnih uređaja). Mobilni web dizajn smanjit će nepotrebno pomicanje ili zumiranje i olakšati korisnicima da pronađu ono što traže – ili čak naprave kupovinu – s uređaja.

Izrada mobilne verzije web-lokacije ili upotreba responzivnog dizajna kako bi se osiguralo da se vaš postojeći sadržaj pravilno prikazuje na svim uređajima, može dramatično povećati vašu stopu konverzije. Ako kupac posjeti vašu web-lokaciju na svom telefonu i lakše mu je da se snađe, svakako je vjerojatnije je da će kupiti od vas nego od firme koja nema stranicu/trgovinu prilagođenu mobilnim uređajima.

Za kraj…

Internet marketing se razvija, uvijek mijenja i nikada ne ostaje isti.

Uvijek postoje novi kanali društvenih medija za istraživanje, dodatne izmjene Googleovog algoritma i ažurirane “najbolje prakse” za internet trgovce.

Zasigurno kada shvatite da vaša trenutna marketing rješenja ne ostvaruju rezultate, zapitat ćete se: “Kako digitalni marketing može pomoći baš meni?

Tada se sjetite da KONTAX tim, nudi BESPLATNE KONSULTACIJE u vezi sa vašim digitalnim oglašavanjem.

Tada nas kontaktirajte!

DIGITALNI VOZ JE STIGAO, VRIJEME JE DA USKOČITE!

0 komentara

Ostavi komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Samo neke prednosti web trgovine u odnosu na fizičke

Samo neke prednosti web trgovine u odnosu na fizičke

    U tekstu ćemo opisati neke prednosti web prodavnice u odnosu na onu klasičnu, fizičku, gdje potrošiš i zadnji fening na „dotjerivanje“ i stalno ulaganje u održavanje prostora (mada se slažemo da je kombinacija "fizičke" i "digitalne" prodavnice najbolji izbor, ali...

Ovo niste znali o e-mail marketingu!

Ovo niste znali o e-mail marketingu!

Da li ste znali da je prošlo gotovo 50 godina od slanja prvog e-maila? Da, pola stoljeća. Sada pokušajte zamisliti, koliko je napredovala tehnologija slanja elektronskih poruka. Zar je ikome više potreban poštanski sandućić? Nažalost, iako je danas gotovo nemoguće...

Rezervišite besplatne konsultacije

7 + 10 =

Digitalni voz je stigao, vrijeme je da uskočite!